Co do filtra to zadzwoniłem do ASO i powiedziali że na 100% nie ma filtra. Dlaczego Marek powiedział że jest :roll:
no wiesz, nie odbierajac Markowi jego wiedzy, umiejetnosci, fachowosci, profesjonalizmu itd itp itd
on tez moze sie mylic :idea:
generalnie jednak, dobrze jest wiedziec co sie ma pod maska, czy pod podloga, przynajmniej w swoim samochodzie, no i dobrze wiedziec, co sie kupuje :idea: :wink:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
neptunX, ja też mam coś takiego. Pojawiło się po ok 2000km i zaczyna się na niskich obrotach, potem jest w tle. Najlepiej słyszalne na II biegu przy ok 2,5 rpm a jak zmieniam bieg przy tych obrotach to słychac troche lepiej w pierwszej fazie wciskania sprzęgła zaraz na początku i pedał leciutko drży.
Pojeździł ze mna główny mechanik i powiedział że to jakieś linki od sprzęgła sie wypieły i drżą i walą w jakąś osłone termiczną. W pt mają mi to poprawiać.
Tak sobie myśle że jeżeli kupuje się samochód za >70kPLN to powinien w dobrym stanie opuszczać salon.
Ja mam błąd w sofcie(trzęsie na V przy 2000rpm), problem z tym sprzegłem i zacinającą sie funkcje otwierania bagażnika pilota a po naprawie gwarancyjnej nie działa wogóle :diabelski_usmiech
Jakbym kupił jakiegoś 10 letniego klekota 2,5 TDI za 25 kPLN to pewnie miałbym spokój :szeroki_usmiech
Jak serwis naprawi to zdam relacje.
Octavia II Liftback Ambiente 1,9 TDI 77kW(jeszcze) i ta magiczna czerń
No i byłem z OIIw serwisie. Wymienili soft, porawili termoosłonę i cięgna sprzęgła i nie drży, nie rzęzi i nie trzęsie. Ale za to płacze (jak to określiła moja żona). Turbina się załącza i słyczaś taki lekki jęk. Musze pojeździć żeby określić w jakich warunkach jęczy. Czy Wy tez takie coś macie? Czy to jest norma?
Jak odbierałem samochód to sie okazało że po "myciu" ktoś ścierą wytarł i miałem rysę na klapie bagażnika. I nie wypolerowali bez gadania tylko musiałem sie wykłócic o to. Dobrą firmę poznaje się po tym nie jak sprzedaje ale jak załatwia reklamacje. Tu wizerunek firmy ucierpiał ale z tego co wiem to trafiłem do najmniej kumatego doradcy serwisowego. :wink:
szkoda, ale za 25kPLN to sobie może drżeć i rzęźić. Koniec końców to stary samochód :szeroki_usmiech
Octavia II Liftback Ambiente 1,9 TDI 77kW(jeszcze) i ta magiczna czerń
Masmo, źle się wyraziłem, wgrali poprawioną wesję fabrycznego programu. I pomogło. Muszę przeprowadzić jeszcze jakąś jazdę testową w najbliższy weekend gdzieś poza miastem.
Virusa póki co nie mam jeszce bo za często jeżdżę do serwisu :diabelski_usmiech .
Czy wam też zacina się w OII funkcja komfort otwierania bagażnika z pilota? Jak dłużej postoi to się nie otwiera z pilota. Wymienili mi mikrostyki i nadal jest problem. Sewris pooki co jest bezradny a ja już nie mam ochoty dymać do nich co 3 dzień :roll:
Octavia II Liftback Ambiente 1,9 TDI 77kW(jeszcze) i ta magiczna czerń
Czy wam też zacina się w OII funkcja komfort otwierania bagażnika z pilota? Jak dłużej postoi to się nie otwiera z pilota. Wymienili mi mikrostyki i nadal jest problem. Sewris pooki co jest bezradny a ja już nie mam ochoty dymać do nich co 3 dzień :roll:
never (odpuk odpuk), jakis ciekawszy egzemplarz trafiles, czy co :roll:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
szkoda, a ja wiem dlaczego tak jest. Bo moja najkochańsza żona uparcie twierdziła że jak kupimy nowy samochód samochód to nie będzie się psuł :szeroki_usmiech
A tak na marginesie to czy słyszysz delikatny jęk jak turbo się zaczyna kręcić? Bo nie wiem czy to norma czy mam się z nimi kłócić o to że towar nie zgodny z umową. Podobno 2 lata w sądzie i wygrana pewna :diabelski_usmiech
Octavia II Liftback Ambiente 1,9 TDI 77kW(jeszcze) i ta magiczna czerń
czy wasze O II tez puszczaja dymek... bo juz drugi przypadek jak widziałem kopcenie w octawiankach II. Na marginesie dodam ze moja fabia nie pusci zadnego dymka z ma silnik 1.9 TDI
czy wasze O II tez puszczaja dymek... bo juz drugi przypadek jak widziałem kopcenie w octawiankach II. Na marginesie dodam ze moja fabia nie pusci zadnego dymka z ma silnik 1.9 TDI
nadus bardziej ten prawy pedal, to tez ci baka pusci, to diesel w koncu :szeroki_usmiech
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
niestety nie... cisnełem go wczoraj w podłoge i nic a nic zadnych spalin zero.... byłem wczoraj u mechaniora bo podejrzewałem przepywke itp..... obok stała audi A4 200 tys przebiegu i czarno było za nia...
ProSzeK, Szukasz dziury w calym, przejechalbys sie za moja seria, to bys zobaczyl dym i to raz wielki, a raz maly :diabelski_usmiech
Przygladnij sie na drodze, jaki odkurz, a czasem jaka zaslone dymna zostawiaja za soba silniki Forda TDCi szczegolnie.
A jak to Audi jest juz zjezdzone na maxa to tez bedzie snulo za soba dym. Jak brakuje Ci dymu to zaloz boxa, zaraz zobaczysz jak auto moze dymic :twisted:
Maicroft przyznam Ci racje ze widziałem równiez Forda Mondeo TDCI i kopcił jak głupi i to nie przy jakims tam butowaniu. Ale zdziwka mni złapała bo fura całkiem całkiem xenonki i inne bajery... Dlatego dziwie sie ze i octavia II kopci...
moonwalker37 - w O II z 2,0 mam podobny ..... " jęk "
Czy jest to takie : " uuuhhhu " , bądż dzwięk " hukającej sowy" lub " przeciągu " ?
W ubiegłym roku , przy przebiegu około 8 tyś zgłosiłem to serwisowi ....... i Ci " sprawni inaczej " chcieli po długich wsłuchiwaniach , w moim samochodzie wymieniać rozrząd :? . Prawdopodobie dzwięki jakie słyszysz to efekt pracy tubiny .
Ciekawe , że ten odgłos pojawia się ( u mnie ) tylko jak jest ciepło ( latem ) . Zimą jakoś nie zauważyłem by " sowa " dawała się we znaki .
Kolega Jabar1975 też ma " puchacza" - sprawdzone "słucholeptycznie "
czy wasze O II tez puszczaja dymek... bo juz drugi przypadek jak widziałem kopcenie w octawiankach II. Na marginesie dodam ze moja fabia nie pusci zadnego dymka z ma silnik 1.9 TDI
Moja zaczęła i to dość mocno ( coś a' la Purchawa :lol szczególnie podczas przyśpieszania z pedałem wciśniętym w podłogę . Myslałem ,że to wina mojego PSJ , który uskuteczniałem ostatnio , ale po przedmuchaniu wydechu dalej kopci .... swołocz :evil:
Witam, ponad pół roku używam otwierania klapy z pilota, nie mialem problemu, nawet w zimemoonwalker37, Co do kopcenia to przy kickdown nie ogladam sie w lusterko zeby nie przyczaić barierki na zakrecie itp rzeczy. Bedzie trzeba kogos za Octavka puścić niechaj mnie oświeci, czy kopci czy nii ten traktor .
Skoda Octavia II Elegance BKC 1.9 77kW 105KM/240Nm
Skoda Octavia I Celebrate ASV 1.9 VP 81kW 110KM/235 Nm
co do dymka w O II mtsle ze jes to efekt opoznienia pracy turiny wzgledem dawki paliwa.
a wiec gdy wcisniemy pedal do "obucha" dawka paliwowa sie zwiekrzy ale turbina potrzebuje czasu na rozkrecenie sie i w tym momencie nastspuje zwiekrzenie zadymineia spalin co objawia sie dymkiem z rury. tak przynajmniej mysle a moze sie myle. dopiero w tym zaczynam. pozdrawiam serdecznie wszystkich klubowiczow.
ps. co do tej (sowy?) tez ja mam u siebie w o II na zimnym silniku i jeszcze sie ty nie zainteresowalem, natomiast mam stuki przy redukcji z 3 na2 jak zwalniam (DSG) czy ktos cos wie na ten temat?
pracuje w serwisie vw i nikt sie na to nie skarzyl :cry:
sorki za ortografie :szeroki_usmiech
IMO kazdy silnik diesla jak mu sie wcisnie gaz do dechy BEDZIE dymil, pomijam te z filtrami czastek stalych, bo tych nie widzialem puki co live.
Sowy w 1.9 nowym to ja nie slyszalem, chyba jest to tylko 'dolegliwosc' 2.0 TDI. No i jeszcze slychac jak opony wolaja, zeby wolniej, bo sie slizgaja :lol: Stuki, przy hamowaniu hamulcem czy jak sam hamuje, ja tam nic nie slysze.
odp.byla udzieloana na pytanie donosnie oII tdi, a nie na temat diesla bo co do zadymienia spalin w dieslu mozna by podebatowac (doladowania kombinowane)ale tu nie o to chodzi.
jesli chodzi o stuki to chodzi o redukowanie z 3 na 2 bieg w oII z 1.9 z dsg. czy ktos moze cos na ten temat slyszal?
A i jesli moze ktos wie cos na temat dystansow z mdf-u do oII i czego do wytlumienia drzwi?
a "sowa" istnieje i jest do wyjasnienia :lol: pozdrawiam
Co do stuków, to kiedyś widziałem opis i rozwiązanie takiej sytuacji na angielskim forum.
To był... kulający się pod siedzeniem termos :lol:
U mnie nic nie stuka.
no widze ze mamy identyczne autko. niestety termosu nie woze ale fajnie ze sie odezwales. moze zechcialbys mi pomoc zweryfikowac te stuki? tak wiec gdy dolatuje do czerwonych swiatel i skrzynia mi redukuje to z 3 na2 mam stukot tak jakby satelity na dyferencjale. mozesz sie wsluchac czy masz cos takiego? jesli nie to zamowie nowa skrzynie
bo mam to juz od 5tys. km. a aut ma dopiero 20tys.
Żadnych dziwnych stuków u mnie, czasami lekko szarpnie jak się dodaje gazu w momencie redukcji z 3 na 2, ale to podobno normalka. Przebieg mam ponad 47 tys. km.
Komentarz